Kawasaki Ninja ZX-10R bude pro modelový rok 2019 ještě výkonnější

Kawasaki Ninja pro modelový rok 2019 je postavena na základě závodní ZX-10R, která má na kontě tři po sobě jdoucí tituly z mistrovství světa WorldSBK. Nabízet se bude ve třech verzích KRT; RR; SE. Největší změnou je, že nová Ninja ZX-10R má v celém pásmu otáček vyšší maximální výkon i točivý moment.

Klíčem k nárůstu výkonu je změna způsobu ovládání ventilu + další úpravy motoru, což posouvá již tak působivé hodnoty na novou úroveň. Výkon vzrostl na 203 koní a závodníci na okruhu ho mohou dále navýšit nahrazením standardního výfukového systému závodním.

Inženýři Kawasaki WorldSBK navrhli nový způsob ovládání ventilů, kterému je příkladem špičková závodní technika přinesená z WSBK Ninja ZX-10R. Nový systém přispívá ke zvýšení výkonu a vyšší spolehlivosti ve velmi vysokých otáčkách. Ve srovnání s dosavadním systémem umožňuje nové ovládání ventilů snížení hmotnosti ventilového systému o 20%. Díky tomu je možné použití ostřejších vaček, které zajistili nárůst výkonu o 3 koně. Vačky chrání proti opotřebení dokonalý povrch DLC (Diamond-Like Carbon).

Všechny tři verze Ninja ZX-10R to jsou KRT, RR, SE model 2019 budou standardně vybaveny hlavou válců, který byla u modelu 2018 pouze u verze ZX-10RR a umožňuje použití doplňkových závodních vaček.

Verze ZX-10RR je určena jen pro pár vyvolených, protože jí bude vyrobeno pouze 500 kusů pro celý svět. Bude obsahovat technická vylepšení, která posouvají verzi RR o level dál. Nejdůležitější je použití extra lehkých titanových ojnic Pankl, které nejen ušetří celkově přes 400 g ve srovnání se standardními ojnicemi, ale díky nižší hmotnosti se sníží moment setrvačnosti klikového hřídele o 5 % a hlavně je možné posunout maximální otáčky o 600 za minutu výše a tím zvýšit maximální výkon ZX-10RR na 203 koní bez Ram-Air.

Vedle hlavních změn je dalším zajímavým upgradem pro rok 2019 použití oboustranného quickshifteru KQS (rychlořazení bez použití spojky) u všech třech verzí.

Zajímavostí u modelu ZX-10R SE bude použití speciálního laku na místech, která jsou náchylná k opotřebení a otěru. Na tato místa je novým procesem nanesen vysoce odolný lak, jenž kombinuje měkké a tvrdé segmenty nátěrových hmot. Ty společně pracující jako chemická pružina a dokážou absorbovat případné lehké nárazy od předmětů, které by mohli lak poškodit.

Verze:

  • ZX-10R KRT je sice základní, ale již tento základ obsahuje plnou výbavu. Má nyní vyšší výkon, nejmodernější sportovní kontrolu trakce, podvozek s okruhovým potenciálem doplněný o špičkové komponenty jako je přední vidlice Balance Free Front Fork and BFRC a nejmodernější třmeny Brembo.
  • ZX-10RR je verze zaměřená na trať. Díky vyšším otáčkám i výkonu motoru, jemně vyladěného odpružení a kovaných kol Marchesini zvyšuje RR potenciál základního modelu.
  • ZX-10R SE verze doplňuje potenciál základního modelu o zdokonalený elektronický podvozek Kawasaki (KECS) a kovaná kola Marchesini.

Barvy: 

  • Ninja ZX-10R KRT: Lime Green / Ebony / Metallic Graphite Gray
  • Ninja ZX-10RR: Lime Green
  • Ninja ZX-10R SE: Metallic Carbon Gray / Neutron Silver / Lime Green