Jeden motor, dva charaktery a různé možnosti: BMW Motorrad Concept R 18 a R 18 /2

BMW Motorrad Concept R 18 je koncepční motocykl s velkým motorem boxer, který měl premiéru na Concorso d’Eleganza Villa d’Este u jezera Como začátkem letošního léta. Nyní, o šest měsíců později, na největší motocyklové výstavě světa EICMA v Miláně BMW Motorrad prezentuje druhý senzační koncepční stroj postavený kolem velkého motoru boxer: BMW Motorrad Concept R 18 /2. Je stylistickým protikladem motocyklu Concept R 18. Jedná se o moderní a dynamický cruiser s velmi uhlazenými liniemi zaměřený na výkon. BMW Motorrad Concept R 18 /2 ukazuje další potenciál motocyklu řadícího se do segmentu Heritage, který je působivým příkladem rozmanitosti a širokých možností individualizace vycházejících z dané základní konfigurace. 

„V přímém kontrastu k elegantnímu BMW Motorrad Concept R 18 představuje Concept R 18 /2 velký motor boxer a jeho rám v podobě moderního customu. Concept R 18 /2 je unikátním způsobem extrovertní. Edgar Heinrich, šéfdesignér BMW Motorrad k tomuto motocyklu řekl: „Spojují se v něm prvky z minulosti a budoucnosti BMW Motorrad a vytvářejí podmanivý cruiser, který mluví jasnou řečí vysoce emotivního stroje navrženého pro aktivní jízdu. Současně je Concept R 18 /2 s jedním technickým základem připraven naplnit různé sny našich zákazníků toužících po individualizaci.“

Minimalistická řídítka společně se značnou délkou motocyklu slibují dynamické jízdní zážitky. Kapotáž, palivová nádrž ve tvaru kapky a tvar sedla na sebe plynule navazují a vhodně je doplňuje krátký zadní blatník. Všechny hlavní díly jsou lakované červenou metalickou barvou Candy Apple Red. Provedení této barvy s hlubokým leskem mění svůj odstín v závislosti na úhlu dopadajícího světla od zářivě červené po téměř černou. Další specialitou jsou linky zdobící palivovou nádrž a přecházející od ní až po zadní blatník.

Stejně jako tomu bylo u Concept R 18, tak i BMW Motorrad Concept R 18 /2 je postaveno kolem velkého 2válcového motoru boxer s objemem 1800 cm3, jehož součástí je i přes vzhled připomínající motory boxer ze 60. let moderní chlazení kombinující vzduch a olej. Motor je lakovaný elegantní šedou barvou, která mu dodává sportovní vzhled. Vše dokonale koresponduje se sladěnou a důsledně integrovanou přední částí motoru, leskle černými kryty hlav motoru a nosným rámem se stejnou povrchovou úpravou. 

Po motocyklu „Departed“ japonské dílny CUSTOM WORKS ZON, customu se jménem „The Revival Birdcage“ od Revival Cycles z Austinu v Texasu a BMW Motorrad Concept R 18 je BMW Motorrad Concept R 18 /2 čtvrtou interpretací motocyklu BMW Motorrad využívajícího velkoobjemový motor boxer.

BMW Motorrad Concept R 18 /2 vybaveno nejen motorem boxer, prohnutým rámem a palivovou nádrží ve tvaru kapky, ale má také klasickou univerzální hnací spojovací hřídel. Výrazný vzhled připomínající klasické dragstery podtrhují litá kola, přední má průměr 19 a zadní 16 palců. Důsledné zaměření na zpracování detailů konceptu BMW Motorrad Concept R 18 /2 je jasně patrné například z brzdových třmenů vysokovýkonné brzdové soustavy, stejně jako z nerezového výfuku Hattech.

BMW Motorrad Concept R 18 /2 není pouze novou interpretací dynamického a výkonného cruiseru v segmentu, kde BMW Motorrad dosud nebylo zastoupeno, ale současně ukazuje na skutečnou univerzálnost a přizpůsobivost platformy „big boxer“.