Honda VFR800X Crossrunner. Výlet za hranice všedních zážitků + video

Honda VFR800X Crossrunner díky podvozku, který je shodný jako u motocyklu VFR800F, disponuje odvážným sportovním stylem se silným vidlicovým čtyřválcem VTEC a odolným odpružením s dlouhým zdvihem. Motocykl má přední a zadní světla kompletně osazená diodami LED, 5stupňové vyhřívání rukojetí a nastavitelnou výšku sedla. Systém volitelné kontroly trakce (HSTC) a protiblokovací brzdový systém (ABS) přinášejí zvýšený pocit jistoty v náročných jízdních podmínkách.

Robustní a zároveň minimalistický sportovní styl motocyklu VFR800X Crossrunner řady Adventure staví na odiv vidlicový čtyřválec VTEC a dvojitý páteřový rám. Větší zdvih odpružení  zkrotí i nerovnosti silnice, zatímco vzpřímená jízdní poloha a široká řídítka zajišťují přesné, citlivé řízení a svižné ovládání. VFR800X zvládne stejně dobře i dlouhé vzdálenosti, a to díky možnosti nastavení výšky sedadla v rozmezí 815 až 835 mm. Systém volitelné kontroly trakce (HSTC) sleduje trakci zadního kola a prostřednictvím plynulého řízení motoru zajišťuje přilnavost pneumatiky na kluzkém povrchu. Ovládá se z řídítek a obsahuje tři režimy, které se zobrazují na přístrojovém panelu LCD.

Šestnáctiventilový vidlicový čtyřválec DOHC VTEC se sklonem 90° a zdvihovým objemem 782 ccm poskytuje lepší točivý moment v nízkých a středních otáčkách a větší maximální výkon. Variabilní časování ventilů a elektronické řízení zdvihu ventilů (VTEC) ovládá při nízkých otáčkách jeden pár sacích/výfukových ventilů na válec, přičemž v okamžiku zvýšení otáček přepne na čtyři. Vše je uloženo v rámu zdokonaleného u modelu VFR800F, a to včetně nové 43mm teleskopické vidlice HMAS (Honda Multi-Action System) se zdvihem nápravy 131 mm a plynulého nastavení předpětí pružiny.

Pořídit si je možné i příslušenství Honda vyrobené na míru. Příslušenství zahrnuje: barevně sladěné integrované zadní boční kufry o objemu 29 litrů, 31litrový a 45litrový horní box a zadní nosič, 12V zásuvku, rychlořazení, mlhová světla LED, madlo na krytu sedla, střední stojan, krátký zadní blatník a titanový tlumič výfuku Akrapovič.

 

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor

Vrtání × zdvih (mm) 72 x 48mm
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Kompresní poměr 11.8 : 1
Zdvihový objem motoru (cm3) 782 cm3
Motor Kapalinou chlazený čtyřtaktní 16 ventilový DOHC 90° V-4
Max. výkon 78kW/10,250min-1 (95/1/EC)
Max. točivý moment 75Nm/8,500min-1 (95/1/EC)
Startér Elektrický

Kola

Přední brzdy Dvojitý plovoucí kotouč hydraulické brzdy 310 × 4,5 mm s radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny s ABS
Zadní brzdy Hydraulický kotouč 256 × 6 mm s dvoupístkovým třmenem s ABS
Přední pneumatiky 120/70 R17
Zadní pneumatiky 180/55 R17

Rozměry a hmotnost

Kapacita akumulátoru (V – Ah) 12V/11AH (YTZ-12S)
Úhel sklonu 26.5°
Rozměry (D × Š × V) (mm) 2,190 x 870 x 1,360mm
Typ rámu hliníkový rám
Objem palivové nádrže (Litry) 20.8
Světlá výška (mm) 165
Pohotovostní hmotnost (kg) 242
Výška sedla (mm) 835/815
Rozvor (mm) 1475

Převodovka

Spojka Mokrá spojka
Stálý převod Řetěz utěsněný O-kroužkem
Převodovka 6stupňová

Přístroje a elektronika

12V Zásuvka Ano