Honda oslaví na akci Wheels & Waves 50leté výročí svých řadových čtyřválců. Vystaví 12 přestaveb

Společnost Honda Motor Europe se tento týden vrací na 8. ročník festivalu Wheels & Waves a při té příležitosti oslaví 50. výročí existence svých řadových čtyřválců, kterou v roce 1969 zahájil model CB750.

CB750 z roku 1969

Wheels & Waves (W&W) je unikátním, dnes již mezinárodním podnikem se zámořskými akcemi v Japonsku a ve Spojených státech, v jehož rámci se setkávají majitelé upravených (custom) motocyklů. Akce se však netýká pouze motocyklů. W&W zároveň slouží jako oslava surfování, skateboardingu a skvělé hudby, to vše zasazeno do atraktivního prostředí města Biarritz na francouzském baskickém pobřeží.

50 let od zahájení prodeje prvního superbiku oslaví značka Honda na W&W svou dlouhou historii řadových čtyřválců představením těch nejlepších úprav své vlajkové lodi z rodiny Neo Sport Café – modelu CB1000R.

Řada Honda Neo Sports Café, která nyní zahrnuje modely CB1000R, CB650R, CB300R a CB125R, není pouze rodinou retro-vintage motocyklů, ale představuje především moderně pojatou klasiku – nové stroje vyznačující se kombinací klasického designového stylu a moderních technologií.

Dvanáct unikátních a uchvacujících custom výtvorů ze Španělska, Francie, Švýcarska a Itálie, které těží z nezměrných možností úprav modelu CB1000R, se na stánku značky připojí k původnímu modelu Honda CB750 z roku 1969, který je důkazem 50 let neustávajícího vývoje a odkazu řadových čtyřválců značky Honda.

V roce 1969 se Honda CB750 objevila jako zjevení. Nejenže dokázala ve všech ohledech posunout hranice a jednalo se zároveň o první masově vyráběný motocykl s řadovým čtyřválcem o objemu 750 cm3, ale navíc tento stroj jako první vyjížděl z výroby standardně vybaven elektrickým startérem a kotoučovou brzdou. Model CB750 byl původně vyvinut pro americký trh, kam vstoupil s mimořádně konkurenční cenou pouhých 1495 dolarů. Podařilo se mu však nastavit tón pro nadcházejících 50 let dění ve světě motocyklů a je oprávněně považován za první „superbike“ na světě.

Mezi zajímavosti, které budou na stánku k vidění, patří tři stroje CB1000Rs ze soutěže dealerských úprav „Dream Garage“ pořádané španělským zastoupením značky. Jeden z nich, „Alfredo“, jinak CB1000R od Hakuba Motos inspirovaná Freddie Spencerem, se také zúčastnil závodu ve sprintu Punks Peak v horách Jaizkibel (provincie Hondarribia), který pětidenní festival zahájil.

184119_Alfredo
Alfredo

Výstava 12 upravených modelů CB1000R

Honda představuje na festivalu Wheels &Waves ve francouzském městě Biarritz 12 individuálně upravených provedení modelu CB1000R, který je vlajkovou lodí její řady Neo Sports Café.

Stroje vznikly v dílnách společnosti Honda, jejích dealerů a partnerů z řad úpravců ve Francii, Itálii, Švýcarsku a Španělsku. Inspiraci jejich autoři čerpali z široké škály modelů, osobností i designových témat.

CB1000R-adical

  • Autor: Gannet Design a Fuhrer Moto, Švýcarsko
  • Inspirace: „Dotknout se hranic“ (Take it to the Limit)
  • Kontakt: Instagram/fuhrermoto a Gannet Design

Úpravy zahrnují:

  • Ultralehkou závodní přední vidlici CeraCarbon a upravená řetězová kola
  • Zakázková kola z uhlíkových vláken Rotobox
  • Páčky brzdy a spojky Synto Evo
  • Laminátový kryt pod motorem
  • Vzduchový filtr K&N
  • Koncovku výfuku Akrapovic z titanu a skelných vláken
  • Ručně provedený kamuflážní lak od Waltera Oberliho

Africa Four CRF1000R

Úpravy zahrnují:

  • Příď z modelu CRF450R včetně jednoho velkého brzdového kotouče a anodizovaného 4pístového brzdového třmenu
  • Zakázkový výfuk se 4 svody a s krátkou koncovkou z uhlíkových vláken
  • Zakázkový kryt zadní části sedla (původní sedlo bylo zachováno)
  • Nový světlomet a blatník
  • Nová hliníková řídítka
  • Ochranný rám motoru
  • Zubaté stupačky
  • Miniaturní LED ukazatele směru
  • Kapotáž v barvách modelu Africa Twin

CB1000R „Monkey 1000R“

  • Autor: Werther Honda, Nice, Francie
  • Inspirace: Honda Monkey
  • Kontakt: honda.werther.nice

Úpravy zahrnují:

  • Rám, kapotáž a přední rameno vidlice lakovány v barvě Glittering Blue
  • Zrcátka a řídítka z modelu Monkey
  • Miniaturní LED ukazatele směru
  • Odstranění zadního blatníku
  • Dvojitý zvednutý výfuk s koncovkou do V
  • Enduro pneumatiky

 

CB1000R „Black Edition“

  • Autor: 3C Motos dealer, Biarritz, Francie
  • Inspirace: „Full Black“
  • Kontakt: Instagram/hondamotofr

Úpravy zahrnují:

  • Barevné schéma se třemi odstíny černé barvy
  • Černou vidlici, kyvné rameno a rám
  • Lesklá černá kola a zadní tlumič
  • Výfuk Akrapovic
  • Speciální rytou destičku „Black Edition“

CB1000R Neo Sports Café Endurance Team Replica

  • Autor: National Motos, Francie
  • Inspirace: Vítězný stroj 24hodinového závodu v LeMans, 2006

Úpravy zahrnují:

  • Kola s drátěným výpletem
  • Barevné schéma odpovídající vítěznému stroji 24hodinového závodu v Le Mans z roku 2006
  • Klasické logo Honda
  • Kontakt: Instagram/nationalmotos

The Café Chic CB1000R

  • Autor: Horizon Racing Vergy 95, Francie
  • Inspirace: Café Chic
  • Kontakt: Instagram/horizonracingcergy95

Úpravy zahrnují:

  • Kartáčovaný hliník a červený lak „candy red“
  • Béžové kožené sedlo a čalounění
  • Zakázkový kryt zadního sedla
  • Kola s drátěným výpletem Kineo s náboji frézovanými z jednoho kusu materiálu
  • Tlumič výfuku Moriwaki
  • Svody a výfuk lakované žáruvzdorným lakem

CB1000R „Dirt Endurance“

  • Autor: VC Moto dealer, Sabadell, Španělsko
  • Inspirace: klasické barevné schéma Honda
  • Kontakt: Instagram VC moto

Úpravy zahrnují:

  • Číslo „48“ v japonštině na krytu zadního sedla odkazující na založení společnosti Honda Motor Company v roce 1948.
  • Zakázkovou kapotáž inspirovanou klasickými café racery
  • Zakázkový kryt zadního sedla, standardní světlomet
  • Závodní řídítka s citátem Soichiro Hondy „Improves the breed“
  • Zrcátka na koncích řídítek
  • Nový dělený tlumič výfuku
  • Vzduchový filtr vyrobený na 3D tiskárně

„Monkey Kong“

  • Autor: Mallorca Motos dealer, Španělsko
  • Inspirace: Honda Monkey
  • Kontakt: Instagram MallorcaMotos

Úpravy zahrnují:

  • originální zrcátka, ukazatele směru a přední blatník z modelu Monkey
  • Kryt motoru s originálním chromovaným prstencem modelu Monkey
  • Detaily světlometu v originální Monkey žluté barvě, s chromovaným lemem
  • Originální žluto-bílé barevné schéma Monkey
  • Zakázkové sedlo inspirované původním modelem Monkey
  • Vysoko umístěná chromovaná řídítka
  • Chromovaný zadní blatník
  • Tlumič výfuku z modelu Africa Twin
  • Zlatou vidlici, žlutou pružinu zadního tlumiče

„Alfredo“

  • Autor: Hakuba Motos, Španělsko
  • Inspirace: Freddie Spencer
  • Kontakt: Instagram hakubamotor

Úpravy zahrnují:

  • Tříbarevnou ručně lakovanou nádrž s logem Freddie Spencer
  • Hakuba logo vypálené laserem na krytu spojky
  • Černě lakovanou přední vidlici
  • Štítky s číslem vpředu a na bocích
  • Zakázkový výfuk se závodní koncovkou SC-Project
  • Přemístěné stupačky a ovladače

Honda Limited Edition CB1000R

  • Autor: Honda Motor Europe, Itálie (350 kusů bude k v prodeji ve Francii, Španělsku, Německu a Itálii)
  • Inspirace: Závodní trikolóra HRC
  • Kontakt: Instagram hondamotoitalia

Úpravy zahrnují:

  • Tříbarevné provedení inspirované barvami HRC
  • Dělenou koncovku výfuku SC-Project
  • Díly z uhlíkových vláken od SC-Project

 

CB1000R „Tribute“

  • Autor: Honda Italia
  • Inspirace: Oslava 50. výročí modelu CB750
  • Kontakt: hondamotoitalia

Úpravy zahrnují:

  • Lak inspirovaný modelem CB750 „K0“ z roku 1969
  • Bezdušová kola s drátěným výpletem Jonich
  • Kuželovou dělenou koncovku výfuku SC-Project
  • Nové 3D logo Honda
  • Ukazatele směru, zrcátka a závaží do řídítek Rizoma
  • Sedlo čalouněné Alcantarou
  • Držák registrační značky Lightech

CB1000R „Dani Pedrosa replica“

  • Autor: Moto Macchion, Itálie
  • Inspirace: #26 Dani Pedrosa RC213V
  • Kontakt: hondamotoitalia

Úpravy zahrnují:

  • Titanový 4-2 GP výfuk SC-Project
  • Díly z uhlíkových vláken s titanovými detaily od SC-Project
  • Lehčí homologovaný držák registrační značky
  • Ukazatele směru, hliníková řídítka, kryt přední brzdy a zrcátka Rizoma
  • Barevné schéma #26 Dani Pedrosa RC213V
  • Sedlo od „Race Seats“