HONDA CB1000R NEO SPORTS CAFÉ. Zajímavý retro naháč.

Pod označením Neo Sports Café Racer se ukrývá nový model CB1000R v minimalistickém stylu. Kompaktní a přesto robustní. Je to energický stroj, který se dobře ovládá a který stejně tak dobře jezdí. Pokud si troufáte, seznamte se s novým CB1000R.

Čtyřválec o objemu 998 ccm vybavený kovanými písty pro vysokou kompresi, stejně jako u modelu CBR1000RR, je upevněn do zcela nového podvozku tvořeného pevným ocelovým rámem s centrálním nosníkem a jednostranně zavěšeným kyvným ramenem. Díky maximálnímu výkonu 107 kW při 10 500 ot/min a točivému momentu 104 Nm při 8 250 ot/min získáte živé zrychlení, kdykoli bude třeba. V celém rozsahu otáček je k dispozici úchvatná kombinace vysokého výkonu a naprosté kontroly.

Světla modelu CB1000R jsou typu LED. První věc, které si všimnete, je tenký kulatý světlomet s rámečkem kovového vzhledu. Nezaměnitelný světelný prstenec ve tvaru podkovy přitahuje pozornost stejně jako uspořádání LED ve dvou řadách.

Kryty chladiče z leštěného hliníku, motorové kryty a kryt airboxu zdůrazňují nekompromisní styl tohoto nového motocyklu kategorie Street. Dvoukotoučové radiální brzdy se čtyřpístkovými třmeny a systémem ABS poskytují dokonalou brzdnou sílu a citlivou odezvu za jakýchkoli podmínek. Výfukový systém 4-2-1 těsně kopíruje tvary nového motoru a nad 5 500 ot/min o sobě dává vědět výrazným zvukovým projevem – CB1000R uslyšíte dřív, než ji spatříte.

K zajištění maximální ovladatelnosti a špičkových vlastností při využití celého výkonu slouží nově technologie elektronického ovládání plynu (TBW). Funguje prostřednictvím 3 jízdních režimů ve spojení s volitelnou kontrolou točivého momentu Honda (HSTC).

Nastavení s nejnižším výkonem „Rain“ nabízí střední míru brzdění motorem (EB) a vysokou míru zásahů systému HSTC. Nižší míra výkonu a točivého momentu je směřována na první 3 převodové stupně, které za mokra potřebujete nejvíce.

Režim „Standard“ využívá střední nastavení jak výkonu, tak systému HSTC i brzdění motorem (EB). Omezuje výstupní výkon na první a druhý převodový stupeň a pracuje na základě výkonové křivky nacházející se těsně pod režimem SPORT. Při minimálním otočení plynové rukojeti je k dispozici omezená míra točivého momentu s cílem zajistit plynulou jízdu a stabilitu motocyklu při rozjezdech a zastavování. Umožňuje v menší míře prokluz zadního kola a dbá také na omezení zvedání předního kola.

Pokud chcete jet naplno, umožní vám režim „Sport“ využívat nastavení vysokého výkonu s nejmenší mírou zásahů systému EB a HSTC tak, aby na všech šest převodových stupňů bylo k dispozici 100 % výkonu. Rázem je ve všech polohách plynu dostupný maximální točivý moment s minimální mírou zásahů systému HSTC.

Programovatelný režim „User“ pak dává možnost vyladit si parametry uvedených 3 nastavení, a případně je uložit pro budoucí použití.

 Neo Sports Café CB1000R je postaven na zcela novém podvozku doplněném špičkovým odpružením Showa a brzdami se systémem ABS, předními s radiálními třmeny. Řadový čtyřválcový motor o objemu 998 ccm dostává pokyny prostřednictvím elektronicky ovládaného plynu, 3 jízdních režimů a rovněž režimu USER. Součástí výbavy je také antihoppingová pomocná kluzná spojka v olejové lázni, funkce brzdění motorem, systém volitelné kontroly točivého momentu Honda, kompletní osvětlení LED a přístrojový panel s LCD displejem.

Pro „fajnšmekry“ upravený Neo Sports Café CB1000R+  má veškerou „základní“ výbavu a navíc se dodává s dalším originálním příslušenstvím instalovaným ve výrobě: vyhřívané rukojeti, hliníkový kryt předního a zadního blatníku, větrný štítek, hliníkový kryt zadního sedla, mřížka chladiče s logem CB1000R a rychlořazení.

Technické údaje

Motor

Vrtání × zdvih (mm) 75 mm x 56,5 mm
Karburace elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Kompresní poměr 11,6:1
Zdvihový objem motoru (cm3) 998 cm3
Motor kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC
Max. výkon 107 kW/10 500 ot. za min.
Max. točivý moment 104 Nm / 8 250 ot. za min.
Startér elektrický

Kola

ABS System dvoukanálové
Přední brzdy dvojitá kotoučová, 310 mm
Zadní brzdy kotoučová, 256 mm
Přední zavěšení převrácená vidlice Showa SFF-BP
Zadní zavěšení tlumič Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion)
Velikost přední pneumatiky 120/70 ZR17
Velikost zadní pneumatiky 190/55 ZR17
Přední kola hliníkový litý ráfek
Zadní kola hliníkový litý ráfek

Rozměry a hmotnost

Kapacita akumulátoru (V – Ah) 12 V/8,6 Ah
Úhel sklonu 25°
Rozměry (D × Š × V) (mm) 2 120 mm x 789 mm x 1 095 mm
Typ rámu ocelový páteřový
Objem palivové nádrže (Litry) 16,2 litru
Spotřeba paliva 5,8 l/100 km
Světlá výška (mm) 135 mm
Světlomety LED
Pohotovostní hmotnost (kg) 212 kg
Výška sedla (mm) 830 mm
Závlek (mm) 100 mm
Rozvor (mm) 1 455 mm

Převodovka

Spojka vícelamelová v olejové lázni
Stálý převod řetěz
Převodovka šestistupňová

Přístroje a elektronika

12V Zásuvka volitelné příslušenství
Přístroje LCD displej
Zadné světlo LED