Divoká Aprilia Shiver 900 ABS

Aprilia Shiver ve své kategorii nabízí nadstandardní výbavu. Ať už jde od velice tuhý a přesný podvozek, radiální brzdové třmeny s opancéřovanými hadicemi nebo o elektronický plyn Ride by Wire s možností volby ze tří pavivových map. Díky této technologii je motocykl vhodný i pro méně zkušené jezdce. Véčkový motor nabízí se svým velkým výkonem a se spojením s kvalitními komponenty podvozku nevšední sportovní zážitky. Tento nový motor Euro 4 má větší zdvihový objem 900 cm3   s maximálním točivý momentem 90 N.m při 6500 min1 zachovává úhel 90 stupňů mezi oběma válci, ventilový rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec a chlazení kapalinou.

 Elektronické řízení  poskytuje možnost upravit charakteristiku pro řízení motoru, a dramaticky tak změnit charakter přenosu hnací síly na povrch vozovky. Nastavení Sport poskytuje okamžitou a agresivní reakci na přidání plynu; režim Touring poskytuje plynulejší reakce, které jsou ideální pro cestování a každodenní jízdy; charakteristika Rain snižuje dostupný výkon na cca 70 k, a je proto ideální pro nepříznivé povětrnostní podmínky nebo kluzké povrchy. Charakteristiku lze kdykoli změnit, dokonce i za jízdy, jednoduchým stisknutím tlačítka pro spuštění motoru.

Nová Aprilia Shiver 900 je nekonformním motocyklem bez kapotáže, který klade ještě větší důraz na osobitý design: od příčného sacího potrubí, které „objímá“ přední část motocyklu, až po charakteristickou kompaktní záď s výfukovým potrubím, vedeným pod sedlem. Nové vnější části motocyklu – boční kryty palivové nádrže, boční panely, záď, přední blatník – se prezentují v dalekosáhle přepracovaném estetickém pojetí.

Vedle toho všeho se  model Aprilia Shiver 900 navíc snadno řídí a jeho výbava nyní poprvé zahrnuje vyspělý protiprokluzový systém, který zvyšuje bezpečnost při zachování nejvyšší úrovně potěšení z jízdy.

Technická data:

motor: Aprilia 90° V-Twin 4T, 4V s „Ride by Wire“ systémem, 3 volitelné charakteristiky motoru, EURO 4
vrtání x zdvih: 92 x 67,4 mm
zdvihový objem: 896,1 ccm
kompresní poměr: 11:1
max. výkon: 70 kw při 8.750 ot/min.
max. moment: 90 Nm při 6.500 ot/min.
management: management „Ride-by-Wire Multimap“, 3 volitelné charakteristiky motoru
startování: elektrický startér
alternátor: 450W při 6.000 ot/min
výfukový systém: systém 2-1 s elektronicky řízenou výfukovou přívěrou, lambda sonda, EURO 4
spojka: více-lamelová v olejové lázni, kontrola prokluzu (anti-hoping), mechanické ovládání lankem
primární převod: přímá ozubená kola, převodový poměr: 38/71 (1:1.870)
převodovka, 6-ti rychlostní, převodové poměry: 1° 14/36 (1:2.570)
2° 17/32 (1:1.880)
3° 20/30 (1:1.500)
4° 22/28 (1:1.270)
5° 23/26 (1:1.130)
6° 24/25 (1:1.040)
sekundární převod: řetěz, převodový poměr 16/44 (1:2,5625)
rám: dvojitý nosník z hliníkové slitiny, kombinace tlakového lití a lisování
přední odpružení: „Up-side Down“ vidlice, Ø 41 mm, radiální uchycení brzdových třmenů, plně nastavitelná přední vidlice – regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a usazení v brýlích, zdvih kola 160 mm
zadní odpružení: dvojitá konstrukce z hliníkových slitin, kombinace tenkostěnného odlitku a tlakového výlisku, progresivní přepákování APS, hydraulický tlumič – regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a délky tlumiče, zdvih kola 160 mm
přední brzda: 2 plovoucí lehké ocelové kotouče Ø 320 mm, radiální 4-pístkové brzdiče
zadní brzda: 1 pevný lehký ocelový kotouč Ø 240 mm, plovoucí 2-pístkový brzdič, pumpa s integrovanou nádobkou kapaliny, oplétaná hadice
přední kolo: 3,50 x 17″ ráfky z lehké slitiny
zadní kolo: 6,00 x 17″ – ráfky z lehké slitiny
přední pneumatika: 120/70 ZR 17 radiální, bezdušové
zadní pneumatika: 180/55 ZR 17 radiální, bezdušové
rozměry (D/Š/V): výrobce neuvádí
rozvor: výrobce neuvádí
výška sedla: 810 mm
provozní hmotnost: výrobce neuvádí
palivová nádrž: 15 litrů