CAN-AM BOMBARDIER OUTLANDER 800 R MAX XT

Čtyřkolka. Tak co to je? Auto nebo motorka? Neustále se o tom hovoří. Myslím, že majiteli je to v podstatě jedno. Problémy ale nastávaly na úřadech nebo v pojišťovnách. Tak či tak je dnes čtyřkolka obrovsky rozšířená. Dnes jsem se zhlédl v modelu CAN-AM BOMBARDIER OUTLANDER 800 R MAX XT.

Tento model s prodlouženým rozvorem náprav je upraven speciálně pro jízdu ve dvou. Plně integrované zvýšené sedadlo spolujezdce (2-up) je mírně zvýšeno, což pasažérovi umožňuje skvělý výhled. Nad bezpečností zaparkované čtyřkolky bdí digitálně kódovaný bezpečnostní systém DESS, první standardizované zařízení proti krádeži na trhu. Kromě toho má i další novinku, kterou je skvěle osvětlená palubní deska s vylepšeným multifunkčním digitálním displejem zajišťující přehledné a srozumitelné informace o motoru, stavu paliva, světlech i případných obtížích. Nechybí automatická převodovka s variátorem a možností předřadit rychlost vpřed pro běžnou jízdu, redukci pro tah a náročný terén, neutrál, zpátečku a parking, přední diferenciál Visco-Lok, s jehož pomocí se dostane z jakýchkoli potíží na cestě.

V bohaté základní výbavě je mimo jiné například progresivní posilovač řízení DPS se čtyřmi režimy, zadní vzduchové tlumiče FOX se šesti stupni tuhosti, hliníková kola Beadlock (zabraňují svléknutí pneu z ráfku), pevnostěnný přední a zadní nárazník, naviják Warn RT30 s ovladačem navíjení, kladkovou průvlačnicí a přihrádkou na ovladač pod předním krytem, systém brždění motorem, snadno odjímatelná sedačka spolujezdce a množství dalších velice příjemných vylepšení.

Povinností každého majitele čtyřkolky, se kterou hodlá jezdit po veřejných komunikacích, je pojištění. Často se potýkáme s otázkou , zda čtyřkolku pojistit i havarijně. Musím přiznat , že v tomto případě nejsem přiznivcem havarijního pojištění a se mnou ani převážná většina jejích majitelů. A to nejen proto, že ne všechny čtyřkolky mohou být havarijně pojištěny. Pojišťovny kladou velký důraz na kategorii, do níž je čtyřkolka zařazena. V technickém průkazu tak můžete být čtyřkolku zapsána jako motocykl nebo jako tzv. ostatní vozidla. Je-li čtyřkolka vybavena registrační značkou, nic vám nebrání sjednat si havarijní pojištění. O tuto možnost ale přicházíte v případě, že vlastníte sportovní čtyřkolku bez registračních značek, která je určená jen pro závodní účely.

V každém případě je ale rozumné (a většinou i nevyhnutelné) sjednat povinné ručení. Nedávno jsme u jedné nejmenované pojišťovny pro stejného miláčka povinné ručení sjednávali. Pojištění bylo úplně základní, bez jakéhokoliv připojištění, která pojišťovny nabízejí. Klient platí 1 442 Kč ročně.

Osobně bych mu doporučil čtyřkolku připojistit ještě na živly. Pojišťovny na to mají různé přístupy a limity. U této konkrétní pojišťovny jsme ji mohli připojistit na limit 100 000 Kč a cena by se zvýšila o 333 Kč, tedy na 1 775 ročně.

-VS-

Napsat komentář