BMW Motorrad VISION NEXT 100: Velký útěk.

V roce 2016, roce svého stoletého výročí, hledí společnost BMW Group ještě dále do budoucnosti, než je pro ni obvyklé. V návaznosti na vizionářské vozy značek BMW, MINI a Rolls-Royce odhalila společnost BMW Group své další progresivní řešení, tentokrát pro motocyklový svět, s názvem BMW Motorrad VISION NEXT 100. Tento motocykl byl odhalen 11. října na výstavě „Iconic Impulses. BMW Group Future Experience“ v Los Angeles. „BMW Motorrad VISION NEXT 100 ztělesňuje vizi společnosti BMW Group zaměřenou na jízdu na motocyklu v technologiemi propojeném světě – analogová zkušenost v digitálním věku. Vaše motorka je váš Velký útěk,“ říká Edgar Heinrich, šéfdesignér BMW Motorrad.

Kultovní prvky v BMW Motorrad VISION NEXT 100 dávají jasně najevo, že se jedná o „skutečné BMW“. Jde zejména o černý rámový trojúhelník, bílé linky a klasický tvar motoru boxer. Samotný motocykl je však poháněn bezemisním pohonem. BMW Motorrad VISION NEXT 100 působí při pohledu z boku jako „naháč“, s odpovídající ergonomií a sedlem, jako má roadster. Chytré rozmístění aerodynamických ploch jezdce chrání před větrem a špatným počasím, jako kdyby měl motocykl plnou kapotáž.

Černý nosný trojúhelníkový rám BMW Motorrad VISION NEXT 100 je záměrným odkazem na vůbec první motocykl BMW R32, který vznikl v roce 1923. Rám vypadá jako jednolitý a integrovaný prvek vedoucí od předního k zadnímu kolu studie BMW Motorrad VISION NEXT 100. Rám je flexibilní, a tak umožňuje zatáčet bez v současnosti známých spojek a kloubů. Stačí jen pohnout rukojetí a dojde ke změně tvaru rámu a zatočení motocyklu. Síla nutná k zatočení se mění tak, aby vyhovovala dané jízdní situaci.

Uprostřed trojúhelníkového rámu je umístěn stylový prvek a zároveň historický odkaz: pohonná jednotka. Je navržená a vyrobená v duchu tradičních motorů BMW boxer, ovšem ve skutečnosti ji tvoří bezemisní pohonná jednotka. Její vnější vzhled se mění v závislosti na okolnostech. Pokud motocykl stojí, je pohonná jednotka kompaktní; jakmile se rozjede, jednotka se rozšíří, čímž zlepšuje aerodynamiku a chrání jezdce před okolními vlivy. Povrch z leštěného hliníku potvrzuje špičkovou kvalitu tohoto komponentu.

V budoucnosti budou systémy aktivní pomoci v určitých situacích zlepšovat stabilitu a bezpečnost jezdce tím, že budou motocykl automaticky vyvažovat, a to jak při jízdě, tak i ve chvíli, kdy bude motocykl nehybně stát. Začínající jezdci budou moci využívat další formy asistence ve všech jízdních situacích a jezdit na motocyklu, který se nikdy nepoloží na bok. BMW Motorrad VISION NEXT 100 zůstává ve vzpřímené poloze i v situaci, kdy jezdec sesedne. Systém vyvažování funguje také při jízdě a zajišťuje mimořádně agilní a dynamický zážitek dokonce se snadnějším ovládáním, které ocení i zkušení jezdci. BMW Motorrad VISION NEXT 100 pomáhá každému jezdci dosahovat vyšší úrovně řidičských schopností a zažívat ještě intenzivnější zážitky z jízdy. Každá vyjížďka se stává jízdou svobody – od začátku do konce.

Výměny informací mezi jezdcem a motocyklem se ve velké míře uskutečňují prostřednictvím informačního štítu. Ten v podstatě sestává z dvojice datových sklíček, které se rozprostírají napříč zorným polem jezdce. Kromě toho, že slouží jako ochrana před větrem, rovněž zobrazují příslušná data v jedné ze čtyř zobrazovacích ploch. Ty jsou ovládány pohybem jezdcových očí. Pohled směrem nahoru nebo dolů mění zobrazovaný obsah a pohled kupředu informace vypíná zcela, což jezdci umožňuje ještě větší koncentraci na jízdní zážitky. Informace jsou promítány pouze na požádání, nebo aby jezdce upozornily na fakt, že je nutné přijmout určitá opatření.

„Za normálních okolností když vyvineme motocykl, hledíme tak pět až deset let dopředu. V tomto případě jsme se dívali o dost dál a tuto zkušenost považujeme za obzvláště vzrušující. Vidíme několik opravdu zajímavých perspektiv. Pevně věřím, že BMW Motorrad VISION NEXT 100 stanoví ucelený budoucí scénář pro značku BMW Motorrad,“ vysvětluje Heinrich Edgar.